Oldalak

2016. augusztus 5., péntek

Ingboncolás

Keresem a takaróhoz szükséges 27 féle anyagot.

Ahogy a jó háziasszony sem szalad azonnal a boltba, ha ebédhez készül, hanem előbb körülnéz a kamrában, úgy én is körülnéztem.
A lakásban mindenütt (csupán a kamrában nem) és rengeteg inget "találtam".
Az idézőjel azért indokolt, mert nem kincsestérképpel kellett keresgélni, nagyon is jól tudtam, hogy minden dobozban/zsákban/szatyorban/bármiben ing (is) lapul.
Szenvedélyes turkálóként évek óta vadászom a férfi ingeket (is).
A gyűjteményem gerincét így szedtem össze, de kedves ismerőseim is megajándékoznak néha.
Szóval van egy hegynyi...
Ha ebből nem hozok össze annyifélét, amennyi kell, akkor semmiből...
Ráadásul ingyen.
Ingyen?

A levadászott ingnek ára van, én általában 300 Ft/db-ért jutok hozzá.
Ehhez még hozzá kellene adni annak az időnek és felhasznált energiának az árát is, amit az tesz ki, hogy a turkálóba elmegyek, kiválasztom a holmit, hazahozom, kimosom, kiteregetem, összehajtogatom. Aztán adandó alkalommal előveszem, szétvágom és kivasalom. Benzin, víz, áram, mosószer, stb... Ezekkel a költségekkel általában nem is számolok, pedig kellene.
Most is csak azt mértem, hogy mennyi időbe telik az ing szétboncolása.
20 perc, úgy, hogy a gallér és a kézelő lenyisszantva, sehol semmi varratfejtés, csak a varrás mentén szétvágom.

Lemértem a hulladékot, megdöbbentően sok, az eredeti ing súlyának 30-35%-a.

A használható végeredmény:
1 db háta kb. 60cm x 60cm 
2 db eleje kb. 2 x 60cm x 35cm
2 db ujja kb 2 x 55cm x 40cm

Ez nagyjából 1,22 négyzetméter, de legyek nagyvonalú (bár a ferde szabásvonalak, az ujjahasíték és a zseb miatt nem igazán indokolt) és akkor az 1db ingből kiboncolt textilt megfeleltetem a bolti 1,4m széles vászon 1 méterének. Amit csak beavatni kell és gyönyörűen szabható, nem dirib-darab.

Arra jutottam, hogy anyagilag nem éri meg a turkált ingek gyűjtése alapanyag céljából.

Most mégis ezekből fogok dolgozni, egyrészt mert rengeteg "rongyom" van, másrészt nem forintosítható az a jó érzés, hogy a turkált textilekkel értéket mentek.
Arról nem is beszélve, hogy joggal érezhetem azt, hogy az így elkészített munka "igazibb" abban az értelemben, hogy közelebb van a foltvarrás eredeti szelleméhez.

Bár -mint látjuk- úri mulatság, egyelőre mégis maradok a használt ingeknél... :)